29 Mayıs 2006

loooooong run

Geçen entry'lerin (bunun Türkçesine 'giriş' mi desek acep ¿) birinde geçmişin tozlu arşivine girip istatistik dersinden alıntı yapmıştım...bugün de karşıma Macroeconomics dersinden bir söz çıktı...internette gezinirken rastladım
''In the long-run we are all dead'' J.M. Keynes
Makro hocamız Emre Alper bir süre 'long-run' ile 'long run' arasındaki farkı ve 'tire'nin önemini anlatmıştı..tabi ki hatırlamıyorum...ama Keynes amcaya katılmamak imkansız..şöyle 2 kere 2 tadında birşeyler söylesinler canımı yesinler...ekonomi tarihi ve teorisi ile az buçuk ilgilililer bilirler ki ekonomide ekoller vardır: Neoklasikler , Keynezyenler gibi..birinin ak dediğine diğeri kara diyebiliyor...Ekonomi okuduğuma memnun muyum toplamda evet :)
+ >>> -
Derslerde çok defa düşünmüşümdür: Bu bir sosyal bilim !?!¿ ...bazı kesinlikler var ama birçok şeyi assume etmek sıkıcı...işi geyiğe döktüğümüz çok olmuştur...ama demokrasideki gibi seçme hakkın var..''ben olaya ......ler gibi bakıyorum. Bu yüzden şu olur bu olur'' gibi ahkam kesebiliyorsun...
Pozitif bilimler ise kesin...tek sonuç var...kısıtlanmışsın ama bulduğun sonucun doğru olduğunu biliyorsun...Seçim sizin

Bu arada long run ne kadar long? short ta ne kadar short?
Short Run vs. Long Run In Summary
Short Run: Some inputs variable, some fixed. New firms do not enter the industry, and existing firms do not exit.
Long Run: All inputs variable, firms can enter and exit the market place.


İktisat 3. sınıf olup da hala bunu bilmeyenler olduğunu tahmin ediyorum ;)

Blogda bunun gibi bazı kısımlar İngilizce oluyor...biraz tembellik, biraz mükemmeliyetçilik biraz da 8 yılın verdiği alışkanlık...İngilizce bilmeyenler kusura kalmasın..beğenmeyen de okumasın