05 Eylül 2008

Captcha ve Kablosuz Ağlar

Captcha'lar (güvenlik kodu) birkaç yıldır spammer ve hacker'lara karşı sistemlere art arda otomatik girişler yapılmasını önlemek amacıyla kullanılıyor. Artık herkes rapidshare ile tanıştığına göre captcha'lar da herkesce bilinen bir sistem..Rapidshare bu olaydan o kadar muzdarip oldu ki sık sık captcha sistemini değiştirmek zorunda kaldı. Ben en çok kedi köpekli olanını sevdim ama çoğu zaman kedi mi köpek mi diye ayırmak zordu..Şimdi aynı zorluğu TTNet'in ADSL kotasını kontrol sayfasında çekiyorum. Burdaki sistem gayet düzgün olmasına rağmen karşıma sık sık yuvarlak bir karakter çıkıyor :) Hadi bakalım 0 (sayı) mı o (harf) mu bul..(Abartıyorum :)
Rapidshare ile bu captcha sistemi yüzünden bi ara bayağı dalga geçildi..sonunda onlar da sıkıntının farkına varıp kaldırdılar ve başka önlemler aldılar...
Son zamanlarda flash ile yapılmış captcha'lara da rastgeldim. Ama bu hacker/spammer/lamer milletine güvenlik kodu modu fayda etmez. Zira gmail'in captcha'sını programlar yoluyla otomatik olarak kırıp binlerce gmail hesabı açarak bunları spam amaçlı kullanıyorlar. Takdire şayan nokta kullandıkları teknoloji...OCR (Optik Karakter Tanıma) gibi teknolojiler kullandıklarını okumuştum..

Gelelim adsl kotasını neden kontrol ettiğime ..Kablolu modemden kablosuza geçtiğim andan itibaren 4 gb'lik kotayı fazlasıyla geçmeye başladım...Kullanımımda bir değişiklik yok...Aynı süreler aynı kullanım...Başkası acaba kablosuz ağa mı giriyor deyü şifreleri değiştirdim...WEP ti WPA idi derken baktım hala kota kullanımım nerdeyse 2 katına çıkmış araştırmaya başladım nette...2006 Aralık sayısıyla BytePlus dergisi beni benden aldı...Konuları Kablosuz ağlara nasıl sızarsınız , websitelerine nasıl saldırırsınız, şifreleri nasıl çözersiniz...Sağolsunlar CD'ye de gereken programları koymuşlar ki millet güzelce birbirinin sistemine girsin/saldırsın...Dergiyi okuyunca başkasının kablosuz ağına girmenin çok da zor olmadığı görülüyor...Bu da tabi beni paranoyak :) yapınca olaya bir de MAC filtreleme kattım...Dergiyi biraz daha okuyunca gördüm ki MAC adresi de değiştirilebiliyor...Başka çözümler bulacağım. Nokta