Daha önce de uğraşmakla birlikte özellikle son işimde CRM yazılımı ve danışmanlığı satmam nedeniyle bu işle bayağı içli dışlı oldum..Burda olayın teknik taraflarına girmeye gerek yok. 'CRM for Dummies' tadında birşeylerden bahsetmek istiyorum. Bugün çoğu firma CRM kampanyaları düzenliyor. Bazıları da sadece SMS ve mail göndererek CRM yaptığını sanıyor. Aslında temel anlamda yapıyor sayılırlar ama olaya büyük resimden bakarsak çok eksik bu çalışmalar...Bugün cep telefonuma mesaj gelince bu konuda yazmak istedim. Şu iki olayı karşılaştıralım: Bir banka var ki ayrı bir CRM departmanına sahip ve onlarca master'lı okumuş çocuklar istihdam ediyor...Yazılımlarına ve onun uyarlanmasına (implementation) yüzbinlerce $ harcamışlar...Hatta yetmemiş CRM'i de racona uygun şekilde analitik, operasyonel ve işbirlikçi (collaborative) diye ayırmışlar...Analitik kısımda milyonlarca müşteri verisini analiz edip segmentasyon yapmışlar; öte yandan çağrı merkezleri kurmuşlar/dış kaynak kullanmışlar...e-mailler göndermişler...'Retention specialist' diye allı güllü pozisyonlar açmışlar :) Toplam maliyet milyonlarca dolar....Bu olayın bugünkü sonucu : bıdı bıdı markasında %x indirim var diyen bir sms...
Gelelim diğer şirkete: bizim semtte masa ve sandalye aldığımız 3 katlı binasıyla bir mobilyacı (kendileri AVM diyor :) ... onlar da şu ürünlerimizde %b indirim veya şu kampanya başladı diyen smsler gönderiyorlar her ay...kullandıkları basit bir sms gönderim programı...
Sonuç: İkisi de aynı gibi
Yorum: Deve ile pire berabere kaldı.. Aynı kefeye koymak haksızlık ama basit mantıkla sonuca bakınca bunlar çıkıyor
Dipnot: Bu sms, sesli arama gibi olaylardan çok benim gönderdiğim bir maile düzgün cevap verilseydi CRM yapıyor olurdunuz...Kısaca olmamış...Bu müşteri kaçar :)
Ah be Peppers&Rogers amcalar neler çıkardınız başımıza :)